Сьогодні чи не кожна друга знаменитість світового рівня володіє власним фешн-брендом, який швидко набирає популярності завдяки відомому імені: Кейт Хадсон, Дженніфер Лопес, Ріанна, Мері-Кейт та Ешлі Олсен, Аріана Гранде, Сара Джессіка Паркер, Різ Уїзер інших. Але зовсім інша історія — відкривати компанію, коли твоє ім’я не відоме, а до жінок-підприємців ставляться упереджено. Незважаючи на всі випробування, імена жінок, про які йтиметься, стали загальними, а наполеглива робота та життєвий шлях — джерелом натхнення та прикладом для наслідування.

Габріель Бонер Шанель, Chanel

Щойно їй виповнилося 18 років, коко осиротіла пішла працювати продавщицею в магазин одягу, а вечорами співала в кабарі, де й отримала своє прізвисько Коко. Допомагаючи чоловікові у веденні бізнесу, Габріель багато чому навчилася і пізніше відкрила свій магазин-ательє, де продавала дамські капелюшки. Неординарний погляд на речі, сміливі рішення, пошуки натхнення у чоловічій моді, баланс простоти та розкоші зробили її ім’я символом бездоганного стилю.

15 вдохновляющих историй успешных женщин из мира моды и бьюти фото №1

Габріель Шанель

Жанна Ланвен, Jeanne Lanvin

Заснований у 1890 році будинок моди починав свій шлях з розробки та пошиття стильного одягу для юних матерів та їхніх маленьких доньок. Художниця-модельєр Жанна Ланвен шукала натхнення у власній донечці, а також у народному французькому костюмі та витворах мистецтва. Але мода примхлива, і після смерті Жанни в 1946 році модний будинок опинився на межі забуття, але в 2001 повернув колишню міць і значущість у сучасній фешн-індустрії.

Донна Каран, Donna Karan та DKNY

Багато хто чув про концепцію «семи речей». Суть її полягає в тому, що в гардеробі жінки може бути всього сім речей, що ідеально поєднуються між собою, які допоможуть їй щодня виглядати оригінально. Але мало хто знає, що цю концепцію розробила американська модельєрка Донна Каран. Її історія почалася з мініатюрного ательє у власній вітальні, яка переросла у міжнародний бренд вартість 600 млн доларів. І хоча Донна залишила посаду директора компанії, вона залишається її провідним дизайнером. Модельєр ніколи не прагнула розкоші, створюючи модний одяг, аксесуари та косметику для всіх. В EVA.UA ви знайдете найпопулярніші аромати DKNY.

Марія «Ніна» Річі, Nina Ricci

Ніна Річі починала будувати свою кар’єру як кравчиня у маленьких ательє, а потім у великих модних будинках, поки 1932 року разом із сином Робертом не заснувала власний бренд, який сьогодні можна назвати вже легендарним. Ніна створювала та шила одяг, а її син завідував фінансами. Стиль Ніни завжди відрізнявся витонченістю, ніжністю та безмірною жіночністю. У 1941 році Роберт відкрив парфумерну лінію і виявив себе як талановитий парфумер, створивши найвідоміші аромати бренду.

Кароліна Еррера, Carolina Herrera

Вона розпочинала свій шлях як модний журналіст, але її «винятковий особистий стиль» не міг залишатися непоміченим. У 1980-х вийшла її перша колекція одягу та стрімкий зліт набирає обертів з кожним десятиліттям. Сьогодні володарка багатьох міжнародних премій, Кароліна Еррера володіє багатомільйонною компанією, яка розповсюджує свою продукцію в 104 країнах світу, а також відома як дизайнер перших леді США: вона одягала Жаклін Онассіс, Лору Буш, Мішель Обаму та Меланію Трамп.

15 вдохновляющих историй успешных женщин из мира моды и бьюти фото №2

Дизайнер Кароліна Еррера

Боббі Браун, Bobbi Brown

У 1980 році після закінчення коледжу Боббі Браун переїхала до Нью-Йорка, щоб працювати візажистом. Її стриманий природний стиль кардинально відрізнявся від популярних тоді яскравих відтінків, тому в 1991 візажист у співпраці з хіміками розробила власну колекцію з 10 помад на бежевій базі. Вона очікувала продавати 100 екземплярів на місяць, але вони розлетілися за один день. Так розпочалася історія компанії Bobbi Brown Cosmetics, місячний оборот якої у 2016 році перевищував мільярд доларів. Сьогодні Боббі Браун працює редактором модних видань, публікує книги, просуває ідею натуральної декоративної косметики, веде активне соціальне та політичне життя.

Хая Рубінштейн, Helena Rubinstein

Відмовившись від шлюбу з розрахунку та кар’єри лікаря, яка її зовсім не цікавила, Хая втекла від власної родини з Польщі до Австралії до дядька. Австралійки моментально відзначили чудовий стан шкіри дівчини, і вона вирішила, що мамині домашні креми, до яких вона звикла з дитинства, стануть основою її власного бізнесу. Взявши ім’я Хелен, дівчина незабаром повернулася до Європи, де відкрила перший у світі салон краси, в якому проводилися процедури, запозичені в різних частинах світу. Ще одним проривом в історії бренду за життя Хелен став крем, що омолоджує, на основі гормонів.

Мері Кей Еш, Mary Kay

Під час Другої світової війни, коли її чоловік пішов на фронт, Мері Кей Еш, залишившись із трьома дітьми, змушена була ходити від дому до будинку, намагаючись продати книжки. Після повернення чоловіка їхній шлюб розпався, і жінка почала шукати шляхи заробітку. У 1963 році, вклавши в майбутній бізнес усі свої скромні заощадження, Мері Кей відкрила офіс компанії. Оригінальна концепція її бізнесу миттєво залучила жінок, які прагнули реалізувати себе та мати власну справу. Сьогодні Mary Kay – це найбільша у світі компанія, що працює в системі мережевого маркетингу.

Сара Блейклі, Spanx

Працюючи продавщицею факсів, Сара змушена була щодня носити колготки, що тягли, які дратували дівчину, тому вона просто обрізала їх, залишивши щось на зразок панталон. В цей момент її осяяло. Дівчина об’їздила офіси майже всіх виробників білизни, що тягне, пропонуючи свій проект, але власники-чоловіки просто не могли зрозуміти, навіщо жінкам це потрібно. Лише один із виробників підтримав ідею Сари та виділив бюджет на її проект. Сьогодні Сара Блейклі, власниця бренду Spanx, що тягне одяг, є наймолодшим мільярдером в історії.

Віра Вонг, Vera Wang

Підбираючи весільну сукню на власну церемонію, Віра Вонг виявила, що жодна з них не вирізняється оригінальністю і в найважливіший день життя вона ризикує виглядати, як усі наречені у світі. Її весільне вбрання, зшите власноруч, привернуло стільки уваги, що незабаром дівчина почала отримувати масові замовлення. Сьогодні її називають королевою весільних суконь, і кожна друга дівчина, включаючи безліч знаменитостей, мріє вийти заміж у сукні від Vera Wang.

15 вдохновляющих историй успешных женщин из мира моды и бьюти фото №3

Дизайнер Віра Вонг

Доріс Фішер, The Gap

У 1969 році Доріс з чоловіком відкрили свій крихітний магазин джинсового одягу, але через три роки успішної діяльності їхньої мережі налічувала 25 магазинів у Каліфорнії і продовжувала зростати. 1974 року компанія запустила власне виробництво одягу The Gap, яке нині оцінюється у мільярди доларів. Журнал Forbes назвав Доріс однією з найвпливовіших жінок у світі. Сьогодні вона колекціонує предмети мистецтва, виступає спікером і займається благодійністю.

Флоренс Найтінгейл Грем, Elizabeth Arden

Найвідоміша під творчим псевдонімом Елізабет Арден, дівчина якийсь час працювала бухгалтером в одній із фармацевтичних компаній, де захопилася засобами для догляду за шкірою. Успіх бренду Elizabeth Arden ґрунтується на науковому підході до виробництва косметики, а також прагненні Елізабет ділитися з жінками своїми знаннями. Відкриття мережі салонів краси їй здалося недостатньо і дівчина вирішила організовувати семінари, розповідаючи жінкам про косметичний макіяж та необхідність узгоджувати кольори декоративних засобів, враховувати вік та тон шкіри.

Есте Лаудер, Estée Lauder

Любов до індустрії краси власниці майбутнього багатомільйонного бренду та однієї з найвпливовіших жінок ХХ століття прищепив дядько-хімік, який розробляв жіночу косметику. Будучи вкрай заповзятливою Есте з ажіотажем взялася за її продаж, і в неї чудово виходило. У 1946 році за підтримки чоловіка жінка відкрила власне виробництво косметики, яка моментально стала популярною у США. Сьогодні компанія володіє такими успішними брендами як Tom Ford, Clinique, Darphin, Jo Malone London.

Аніта Роддік, The Body Shop

На старті професійної діяльності Аніта працювала вчителем англійської у школі, поки не вийшла заміж за мандрівника Гордона Роддіка, який і надихнув її на власну справу. Розробка домашньої косметики для себе та своїх дочок стала основою для майбутнього бізнесу Аніти. Не маючи коштів на вкладення, вона спиралася виключно на креатив, реалізовуючи у своїх продуктах традиції краси, побачені в інших країнах під час подорожей. Сьогодні її бренд налічує 2600 магазинів по всьому світу, які продають натуральну косметику в еко-упаковці, що переробляється.

Вів’єн Сабо, Vivienne Sabo

Мабуть, найнезвичайніша історія з нашого переліку, адже Вів’єн Сабо не заснувала бренд із власним ім’ям і навіть не знала, що таке може статися. Співробітники якоїсь корпорації “Градієнт” придбали на аукціоні щоденник француженки на ім’я Вів’єн Сабо. Рукопис розповідав історію кохання Вів’єн та Луї, яких об’єднала пристрасть до хімії. У щоденнику Вів’єн записувала також рецепти косметичних засобів, які вони з Луї хотіли виробляти. Однак через Другу світову війну, яка забрала життя Луї, їхнім планам не судилося збутися, поки в 2006 році «Градієнт» не прийняв шалену ідею втілити їхні записи в життя.

Photo: Getty Images