Dispo: соцмережа з оцінкою $ 200 млн

У світі набирає популярність нова соціальна мережа, яку вже встигли охрестити назвою «анти-Instagram» – сервіс Dispo. В його основі – також фотографія, але принцип роботи – зовсім інший. Dispo вже оцінюється в $ 200 млн і залучив близько $ 25 млн, хоча в beta-версії додаток з’явилося лише 19 лютого 2021 року.

Що таке Dispo?

Dispo – соціальна мережа для фотографій. Від Instagram її відрізняє кілька ключових моментом, крім тієї, що там немає Stories і такої кількості реклами.

  • Особливість Dispo в тому, що воно не дозволяє отримати фотографію миттєво. Користувач робить фото, але з’являється воно лише о 9 годині ранку наступного дня. Фото повинно «проявитися».
  • Фото можна обробити. Як його зробили – таким воно і вийшло. Без фільтрів і годин обробок перед тим, як його запостити.
  • Всі фото потрапляє в Rolls або «плівки». Їх можна зробити публічними і закритими. В останньому випадку доступ до перегляду знімків отримують тільки ті користувачі, яких власник фото особисто відзначив. Cвоего роду кімнати.

Нова соціальна мережа зроблена за прикладом плівкового фотоапарата: подивилися в невеликій видошукач, скористалися зумом – клац! і чекаємо прояви фото. Власне, через такого фотоапарата додаток і з’явилося.

Dispo створив відомий американський блогер Девід Добрик, у якого майже 20 млн передплатників на YouTube. За його словами, одного разу на вечірці він побачив, як його друзі знімають на плівковий фотоапарат і переглядають знімки тільки на наступний день. Так з’явилася ідея створити програму, що не вимагає твоєї уваги «тут і зараз».

Сервіс працює тільки на iOS, коли буде Android-версія – невідомо.

Популярність

В кінці лютого Dispo розмістився на четвертому місці серед найбільш скачуваних додатків в App Store, зараз все ще тримається в топ-100. Є кілька причин успіху:

  • Аудиторія Добрика, у якого, нагадаємо, майже 20 млн передплатників тільки на YouTube. Крім того, він досить відомий в Штатах, з’являється на телебаченні і в різних рейтингах. Іншими словами, за промо переживати не варто.
  • Запрошення. Як і в Clubhouse, залучення нових користувачів йде через запрошення або скористайтесь. З’являється ефект FOMO і небажання пропустити «круту історію».
  • Соцмережа, яка не схожа на жодну іншу, що також викликає інтерес користувачів.
  • Багато хто вказує, що зараз сервіс нагадує ранній Instagram, без фальшивої картинки, мільярда користувачів і біганиною за увагою. І тим цікавий.

Число користувачів Dispo не повідомляється.

При цьому, Добрик раніше вже робив подібний сервіс – він називався Disposables, запустився в жовтні 2020 року і зробив понад 2,5 млн завантажень. У лютому його перезапустили з новою назвою.

Вже $ 200 млн

Згідно з даними американських ЗМІ, оцінка Dispo становить від $ 100 млн (Forbes) до $ 200 млн (Axios), в лютому сервіс залучив $ 20 млн. Інвесторами називають Sequoia, a16z, Benchmark і Spark Capital: ніхто з них угоду коментувати не став.

Крім того, ще на першу версію свого додатка Добрик залучив $ 4,4 млн від співзасновника Reddit.


Чому це цікаво: зараз Dispo багато хто порівнює з Clubhouse – величезна оцінка ($ 200 млн і $ 1 млрд у додатків, які не генерують виручку), хайп, запрошення. Питання лише в тому, чи вдасться їм закріпитися на ринку і стати частиною рутини людини.