Clubhouse: голосовий чат з оцінкою в $ 1 млрд

Clubhouse – це найпопулярніший голосовий чат, куди всі хочуть потрапити (настільки, що інвайт продаються навіть на OLX). Розповідаємо, як так вийшло.

В українській спільноті підприємців та інвесторів новий тренд: в середині січня всі масово почали реєструватися в сервісі Clubhouse. Проект дійсно незвичайний: ще рік тому його не існувало, а сьогодні він оцінюється в $ 100 млн (а потім і до мільярда доларів).

Що таке Clubhouse?

Clubhouse – це соціальна мережа, в основі якої лежить голосове спілкування. По суті ніяких інших форматів (картинок, відео, тексту) тут немає – всі учасники спілкуються тільки голосом. В одному місці зібрано кілька варіантів спілкування між учасниками:

  • можна говорити з людиною один на один (або їх буде декілька).
  • можна створити «кімнату», де дві людини будуть розмовляти, а десятки і сотні – слухати.
  • «Кімната», в якій учасників одночасної дискусії буде багато, але можна приєднатися і в якості слухача. Хочете щось додати – клікаєте кнопку «підняти руку», вам включають мікрофон і ви підключаєтеся до розмови.

Згадана вище «кімната» – по суті місце, в якому учасники між собою розмовляють. Особистих повідомлень, відправки мемів або відео в додатку немає. У кімнатах також немає чатів. Весь текст в додатку – це опис власного профілю і опис «кімнат».

У чому відмінність від того ж Zoom, де також можна створити зустріч для десятків людей? У Clubhouse все відкрите і якщо два десятки людей почали розмову, ви можете побачити це в загальній стрічці. У Zoom або Google Meet такого немає – потрібно спеціально шукати посилання. Іншими словами, Clubhouse більш відкритий для швидкого входу.

Завдяки такому простому формату Clubhouse називають відмінним місцем для проведення віртуальних заходів і конференцій. Додаток не таке складне, як Zoom, там немає нічого зайвого, можлива модерація, велике число учасників і так далі. До того ж, в додатку є календар, де можна побачити майбутні розмови, що дозволяє планувати все наперед.

Що важливо, в соціальній мережі діє правило – записувати розмови не можна, тільки якщо про це учасників не попередили заздалегідь і не додали відповідну позначку в опис «кімнати».

Чому про Clubhouse всі говорять?

Є одна причина, яка дозволила сервісу швидко знайти популярності в США, а потім і в інших країнах – ексклюзивність. Перші два місяці сервіс працював в закритій беті, команда соціальної мережі особисто запросила 5000 чоловік. На даний момент beta-тест триває, але вже можна завантажити додаток на iOS (на Android клієнта немає). При цьому, стати учасником можна лише за запрошеннями або ж подати заявку, поки її схвалять. Свого роду штучний попит. Багато таке рішення схвалюють. На майданчику в основному з’являються тематичні спільноти з людьми, яких об’єднує одна або кілька тем.

До того ж до ексклюзивності – учасники. У США першими на платформі з’явилися десятки інвесторів з Долини, підприємці, а ще, як пише Vogue, зірки, моделі, дизайнери, артисти і т.д. Ті, за ким аудиторії цікаво стежити, кого цікаво слухати. За рахунок цього хайп навколо програми лише зростає, люди полюють за запрошенням, число користувачів – збільшується.

Нетворкінг – одна з важливих частин сервісу. Будучи учасником невеликих груп є шанс познайомитися з новими людьми, отримати доступ до тих же селебрітіс, завести нові корисні зв’язки. До того ж, в живу розмову набагато приємніший формат спілкування, ніж просто повідомлення, пише Refinery29.

Хто запустив сервіс?

У Clubhouse два засновника: колишні розробники з Google Пол Девісон і Роган Сет. У Девісона вже було раніше кілька проектів, на кшталт соціальних мереж – Highlight і Shorts: обидві команди купила соцмережа Pinterest, де він попрацював кілька років, після чого взявся за Clubhouse.

Практично відразу після запуску закритого beta-тестування засновники залучили $ 10 млн від Andreessen Horowitz. У самому фонді інформацію не підтверджують, але кажуть, що один із засновників A16Z Марк Андріссен був одним з перших користувачів сервісу, після чого прийняв рішення його проінвестувати. За даними Forbes, оцінка додатки ще в травні 2020 року становила $ 100 млн, всього в додаток інвестували близько $ 12 млн. При цьому, були інвестори, які готові були інвестувати в Clubhouse при оцінці в $ 200 млн. На той момент у сервісу не було і сотні тисяч користувачів.

Зараз сервіс розвивається без монетизації. Число користувачів – невідомо.

Все настільки добре?

Є і критика. По-перше, сервіс критикують за слабку модерацію через що в «кімнатах» може проявлятися неповагу між учасниками, що, в підсумку, негативно впливає на імідж сервісу. По-друге, додаток створює додаткові «бульбашки», де учасники спілкуються тільки в межах своїх інтересів, не дивлячись ширше: «це ні погано, ні добре, але це скорочує число ідей і створює більше соціальних« бульбашок », – пише Refinery29. По-третє, багато хто дивується оцінці сервісу в $ 100 млн. Але поки є ті, хто готовий інвестувати, оцінка буде рости.