Токсичні звички батьків

У прагненні виростити слухняних і успішних дітей мами і тата мимоволі можуть завдати їм психологічної шкоди.

Руйнують звички батьків найопуклішим проявляються в шкільні роки, так як в дитячому садку дитина ще недостатньо соціалізована.

Помилки батьків у вихованні

У процесі виховання батьки можуть мимоволі переймати шаблони, поширені, але, на жаль, помилкові. Наприклад, ставлення до навчання вони нав’язують в формі: «Це твоя робота – ти зобов’язаний це робити». Можна ж створити більш позитивний образ освіти. Наприклад, «У школі так цікаво, весело і пізнавально!»

Ось батьківські помилки, які призводять до досить жалюгідних результатів

Помилка №1. Чіпляти ярлик на дитину. «Ти тупий», «Ти в цьому нічого не розумієш», «Ти – Капуша». Краще фіксувати позитивні моменти: «У тебе гарна пам’ять». Вішати ярлики – значить, концентрувати увагу на прорахунках і слабкостях. Корисно намагатися формулювати фрази так, щоб не занижувати самооцінку дитини.

Помилка №2. Не довіряти своїм дітям. Це начебто робиться м’яко «дай я сама це зроблю». Роблячи щось замість дитини, ви надаєте йому погану послугу. Нехай він сам носить свій портфель і «сменку». Нескінченно допомагаючи дитині, ми виховуємо в них безпорадність. Нехай він буде хитрий і гнучкий – це хороші якості. Довіряйте своїм дітям, у них все вийде.

Помилка №3. Ставити для дитини завдання підвищеної складності. «А ну-ка, прочитай ось це», «Розкажи вірш« Буря млою небо криє ». Це створює непотрібну напругу при мінімальній ефективності навчання.

Помилка №4. Створювати ситуацію неконтрольованого стресу. Поширена (і незрозуміла) ситуація, коли вчителька ставить «2», якщо учень розмовляє на уроці. Це називається «неконтрольований стрес». Трапляється, що мама щось дозволяє або не дозволяє виходячи зі свого миттєвого настрою. Пізніше це використовується в дорослому житті. Наприклад, начальник поводиться так, що всі підлеглі перебувають в страху, напруженні і стресі.

Помилка №5. Надмірний тиск на дитину. Ми ставимо його в позицію того, хто програв. Якщо дитину постійно ставити в якісь рамки, він позбавляється ініціативи і допитливості.

Помилка №6. Ми не відзначаємо успіхи дитини і акцентуємо увагу лише на промахах. Корисно вказувати і на досягнення, хвалити, а не знецінювати результати праці дитини. Ця звичка може привести до комплексу невдахи. Помічайте його успіхи. Багато батьків бояться крайнощів: вони або постійно хвалять дитину, або лають його. Важливо відшукати в цьому «золоту середину».

Якщо раптом ви вчинили по відношенню до дитини не надто правильно, бажано визнати свою неправоту і вибачитися.